Disneyland Parijs heeft een ambitieus plan onthuld om bezoekers te beschermen tegen de wisselende weersomstandigheden.
Al sinds 1992 investeert het resort in een unieke Disney-ervaring, aangepast aan het Parijse klimaat. Toen introduceerde Disneyland Park namelijk de bekende overdekte arcades op Main Street, U.S.A. De Imagineers werken nauw samen met de teams van Disneyland Parijs om deze nieuwe structuren naadloos in het landschap van het resort te integreren.
Onlangs opende het park het vernieuwde Pizzeria Bella Notte, dat naast een nieuwe thematisering – gasten worden er nu ondergedompeld in de wereld van Disney en Pixar’s Luca – ook een overdekt terras kreeg. Ook Casa de Coco – Restaurante de Familia, het vroegere Fuente Del Oro Restaurante, onderging reeds een soortgelijke transformatie. Hier kunnen gasten nu genieten van heerlijke Tex Mex-gerechten in verschillende ruimtes of op het nieuwe overdekte terras.
Binnenkort zal ook Casey’s Corner toegevoegd kunnen worden aan dit lijstje Het restaurant op Main Street, U.S.A. krijgt namelijk een nieuw overdekt terras in ware Victoriaanse stijl. Stéphane Poulain, architect bij Walt Disney Imagineering Paris, licht toe: “We wilden de geschiedenis van het restaurant uitbreiden met nieuwe referenties naar de hier gevierde sport, honkbal. Met deze architectuur wilden we opzettelijk de schaal verkleinen, zodat de bestaande gevels van Main Street duidelijk zichtbaar blijven, terwijl we toch persoonlijkheid aan deze nieuwe structuur geven.” Daarnaast wil het park ook het nabijgelegen ontmoetingsgebied met personages voorzien van een elegante kiosk.
Ook in het Walt Disney Studios Park zullen enkele aanpassingen gebeuren in het kader van dit project. Zo zal de wachtrij van The Twilight Zone Tower of Terror herontworpen worden om avontuurlijke bezoekers die deze mysterieuze plek willen verkennen beter te accommoderen.
En daar blijft het niet bij: verschillende langetermijnprojecten, waaronder een herontwerp van de wachtrij bij Peter Pan’s Flight, bevinden zich momenteel nog in de ontwerpfase. Deze zullen in de loop van de komende jaren geïmplementeerd worden.
“We heroverwegen voortdurend onze bezoekerservaring en zoeken concrete oplossingen om de magie van onze parken te verbeteren,” verklaart Robin Reardon, Directeur Creatieve Ontwikkeling. “Dit investeringsprogramma, dat storytelling, onderdompeling en comfort combineert, weerspiegelt perfect onze toewijding binnen het team Design & Show Quality.”